Klagar man för mycket blir ingen glad, nubbar man för lite blir..

Jag klagar för mycket. Vi alla klagar för mycket. Tiden blir knappt, man klagar. Varför ett evigt klagande?
Jag gör det, du gör det, alla gör det. Det blir som en täckmantel, något som blir lättare, något som känns lättare än an att prata om annat. Om ni har en konversation med någon.. Vist klagar ni då? Om andra vänner, de hör inte av sig, de säger något fel, maten smakar piss, allt är piss, man e ful någon annan för snygg för att man själv ska må så bra som möjligt. Eller jag kanske har fel. Men förutom att bara klaga tar man till udanflykter i stället för att ta tag i sina problem. Jag är expert på att klaga. Jag har en vän speciellt som är expert på att klaga. Varför klagar man på saker som är egentligen, om man tänker efter så onödiga. Mår du verkligen bättre utav att klaga på allt som inte passar perfekt in på en perfekt movie story?
Jag ska börja tänka på vad jag klagar på, göra något åt saken eller se det mer posetivt. Speciellt allt klagande på hur jag ser ut. Det är mitt favvo område att klaga på just hur jag ser ut. Ena dagen ser jag ok ut tycker jag, men så fort en person kommer förbi som är så där mycket snyggare, en populär person som drar alla blickar.. var hamnar jag då? Jo botten i ett avlopps rör.
Man är för tjock, ansiktet för brett, tänderna för snea, för att inte tala om.. de har inte den perfekta nyansen av sockret i glas burken på cafét. Nej nu får det vara nog. Det tycker jag också ni ska ta till er. Klaga inte över det som egentligen är obefintligt. Ert liv kanske trots allt inte är så farligt. Det klassiska exemplet om barnen i u-länderna. Det är klassiskt och faktiskt ett umärkt exempel. Du har problem med morsan eller farsan.. eller bara hela samhället runt omkring dig! Äh va faan! Shape up! Det finns värre. Gå in med posetivare synvinkel, gör roliga saker. Ta den tiden. Annars kommer du ångra det när du sitter där 45 år i ikea soffan med ett barn i knät och inte har åstakommit ett piss eller har gjort det du i dina drömmar velat göra, men som någon har stoppat dig till att göra, ( skulle tippa på att personen är den sig själv i fråga..! hehe ) och en v 75 a: volvo på uppfarten på äppelviks vägen, och undrar..vad fan hände? Ta chanser, njut ha så jävla roligt som just du bara kan. Mitt nya löfte? Ha sjukt jävla kul! Minst 3 jävligt roliga grejer per dan som har hänt, haha vem vet det kanske fungerar. Ska leka att killarna suktar med sina ögon på mig, på nått de kanske inte kan få.. Respekt, yeah man yeah.



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha men hjärtat jag tror alla tjejer klagar över hur dom ser ut, o säkert killar! så är det bara, ibland mår man även bra av att få klaga lite, då är det ute i luften och det äter inte en innifrån!



du är vrål snygg och inget annat, du kommer aldrig hamna i botten av ett avlopps rör!!!om du skulle känna så, så kmr jag och plockar upp dig igen! <3<3

2009-01-17 @ 00:15:56
Postat av: Anonym

haha jo visst, men i bland finns det en gräns till vd som är nyttigt för hälsan att klaga..finns även den där det bara får andra människor att må dåigt, det blir nte kul.Men självklart det är rätt kul att klaga i bland! (:

2009-01-18 @ 16:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0