Release me.

Det är lustigt hur livet snabbt kan vända. Allt kan gå på räls, man har det mesta. Man är nöjd. Men så händer något, något val man tog. En sekunds fel bedömning. Fel buss, fel person, ett val som gör att allt det du hade brast. Varför? En del av livet antar jag, men ändå. Ska det verkligen behöva vara så? Jag har en kompis där allt ändrades av fel tid, fel person. Tänk om en person hade gått en annan väg, hade gjort något så att det hade skjilt en sekund. Hon red precis som jag, trilla av och fick skruva i benet. Det kanske inte låter så dramatiskt som jag skrev ovan, men det är faktiskt så dramatiskt. Jag har tänkt lite på det, hur man väljer vägar. Hur man väljer vissa och tar bort andra. Man har en dröm men som man bryter för att man kanske borde satsa. Eller att man bara väljer en av två. Det är så med hästar. Allt eller inget. Du kan inte vara proffs och ha en kärriär på något helt annat håll. Ialla fall, den är tjejen hade liksom andra sina tvivel på vad hon ville göra. Men satsade sedan. Pojkvän i ett annat land. Hon valde att inte följa med honom, hon valde att satsa. Nu kommer hon inte kunna rida på ett och ett halft år. Dessutom kanske inte rida så pass mycket som man skulle behöva för att lykas till en viss nivå. Som tur är så kanske hon inte hade planerat detta som sitt livs yrke, men att hon hade gjort ett val. Som sedan krossades, på ett sådant sett att hon också måste sälja den häst hon älskar för att man inte kan ha kvar den.. Ni kanske kan föreställa er. Se på andra som har liknande situationer. Det är i sånt här man måste vara stark. kämpa för sig själv. Nu kanske hon kan uppfylla andra drömmar, göra sånt som bara fanns i hennes drömmar innan. Men jag vet att hon är stark. Så som alla egentligen är, bara att man måste tro på sig själv!



Livet kan ändå ändras till något nytt, något spännande. Som i Benjamin Buttons otroliga liv, visst det är en film, so what.. Cate blanchetts öde, när hon blev på körd av bilen, hon blev starkare och ett nytt spännande kapitel började i hennes liv!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0